onsdag 13 oktober 2010

Hårets värsta fiende

Ett av de värsta att få in som kund är en kille som använder Dax Wax. Det värsta med detta är först och främst ditt hår bara äts upp av waxet. Håret får inte andas och får inte chansen att återfukta sig själv. Hårbotten blir fetare och fetare och mjäll och hudproblem kan uppstå. Du tappar ditt egna hår snabbare och kan få kala fläckar om man låter det gå för långt.

Det jag kan rekomendera för att få bort det hur håret är:
  • Du skulle aldrig ha börjat använda Dax Wax
  • Jag brukar göra som så: Att fett löser fett, använd nån jätte fet inpackning och låt sitta i 30 min.
  • Diskmedel abslout, det fungerar men det är nog det mest skadliga för håret.
  1. Börja tvätta håret med diskmedel, varva med ett vanligt schampo t.ex American Crew. Tills du känner att du fått bort så mycket du kan. Verkligen gnugga och massera så mycket du kan för att komma åt överallt.
  2. Avsluta med en fet inpackning i hela håret, låt sitta i 30 min. Skölj
  3. Sedan klipp håret, klipp av så mycket du kan. Då hjälper du även hårbotten att få in så mycket syre som möjligt. 
Det som jag skulle rekomendera är att ring till din frisör, säg att du vill boka tid för klippning och att du vill behandla håret mot Dax Wax. Så får du en reäl start på din behandlig

" Du har aldrig funderat du varför killar blir tunnhåriga? "

Går HELT BORT


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar